Sunday 1 July 2012

Luar cantik,dalamnya pun biar cantik



Saya minat sangat dengan hiasan dalaman.Actually saya minat menghias rumah,tapi saya kurang arif menata hias susun atur supaya rumah itu menjadi tampak menarik....sememangnya saya teruja klu tgk rumah cantik !!
Btw saya nak tunjuk contoh gaya hiasan yg saya suka.Google punya google saya jadi rambang mata tak tau nak pilih.Last2 dua tiga gambar je saya tampilkan disini.

Sememangnya cantik gaya mereka design dan menepati citarasa saya.Ikutkan hati saya lebih suka tinggal rumah jenis apartment atau kondo saja.... sebab apa ?? sebab tak perlu nak kena jaga halaman rumah.Tapi bila tgk kawasan perumahan banglo dan teres ternyata rumah seperti itu lebih seronok sebenarnya sebab kita boleh adakan landscape,tanam bunga bungaan dan yg penting ada tempat melepak yg luas sambil minum bersama kakak dan mek selemoh......berangan aje !!!!

Tapi itu hanyalah keinginan saja,pada hakikatnya saya tak mampu pun utk memiliki rumah sedemikian...Dapat lihat org punya pun jadilahhh!..


Contoh rumah idaman saya.....


kalau dapat kitchen macam nih tak kuar rumah pun takpe


fuhhh ! cantiknya banglo nih,comfirm tak mampu lahh !



saya suka gaya hiasan yg simple




Berikut pula gambar hasil sentuhan saya.Rumah ini dah lama saya dan kakak saya diami,dah 20 tahun dah !!..kalau ikut gaya sendiri beginilah hasilnya


mek selemoh suka melepak kat kerusi nih..bukannya nak tolong mengemas !



wing chair utk rehat2 sambil menonton TV



ruang makan yg simple








Itulah serba sedikit nak dikongsi dengan anda.Kediaman cantik tapi tak mengutamakan kebersihan hilanglah serinya..seperti juga manusia jika cantik diluar,buruk didalam tiada nilainya.Bak kata omputeh 'dont judge a book by its cover'



No comments:

Post a Comment