Sunday 14 October 2012

Rasa sunyi,rasa sedih,tapi rasa hepi



Assalamualaikum.....


Dikala baca tajuk entri saya kali ini mcm sedih jer kan?...sob sob sob mcm nak meleleh plak air mata nihh,uwaaaaaa..hehehe saje buat suspen.Sekali sekala nak jgak letak citer sedih kat blog saya nie,asyik citer hepi memanjang jer.Org kata dlm hidup ni kdg2 kita kat atas,kdg2 kita kat bawah,kdg2 kita sedih,kdg2 kita hepi.So saya pun sama jgak,kdg2 hepi sesangat tapi takde ler hepi tahap tak ingat dunia,lupa diri.Setakat ni tak pernah lagi saya hepi tahap rupa tuh,memadai takat gelak2 biasa kalau benda tuh betul2 buat diri saya rasa gelihati,kalau sampai tahap berair biji mata tu ada juge laaa.nak tau masa2 yg buat saya hepi???

  1. Masa nak balik kampung tak sabar nak jumpa mak.
  2. Masa balik keje bila dah berada atas katil ....syok berguling.
  3. Masa nak tidur malam2,masa mula2 nak berangan,muehehehehe
  4. Masa bila kakak lepas masak,pastu dah masa nak menyuap...ehmmmm nyum nyum !
  5. Masa kat opis bila sembang dgn kekawan topik2 yg menarik & gempaq.
  6. Masa kucingku datang tergolek2 baring disebelahku & aku membelainya.
  7. Masa kalau panas sgt,masuk bilik air nak mandi....sejuk jer.
  8. Masa bila nak pakai baju baru,semangat nak bergaya pagi2 bila nak gi keje.
  9. Masa dapat gaji,keluarkan duit yg pertama tuhhh,tgk baki byk lagi.
  10. Masa dapat bonus,macam2 plan nak beli apa,sssseronok !
  11. Masa gi kenduri bila dapat bunga telur ke apa ke yg mereka bagi.
  12. Masa kemas rumah,tgk dah betul2 kemas,rasa semangat nak santai2.
  13. Masa beli majalah yg covernya Lisa Surihani,rasa tak sabar nak tunggu balik baca kat rumah.
  14. Masa beli barang kemas,rasa tak sabar2 nak menggayakannya.

Hehehehe...kalau nak disenaraikan byk sangat perkara yg buat kita hepi,tak tergambar betapa nikmatnya kehidupan ini kan??? Klau kita pandai utk menggembirakan diri kita sendiri,org kata kalau kita hepi selalu,wajah kita pun lambat dimakan usia,betul ke ye? entahlah,wajah saya ni rasanya sesuai la dgn usia saya yg dah mencecah ke angka....? tapi kalau org tgk badan saya yg kecik ni sah2 org ingat umur saya 30 tahun (43kg berat,150cm tinggi,kemetot kan?)


Eh2.... tajuk kat atas nak citer pasal sedih,yg saya duk citer pasal hepi dari tadi apasal ? dah lari tajuk pulak,muehehehe. emmm bab sedih pulak saya nak citer pasal mak saya yg akan menjalani pembedahan kedua2 belah lututnya pada 31 oktober nanti.Tak pasti la lagi berapa lama agaknya mak saya akan berada di wad.Kena tgk kepada kondisi badan dia pada waktu tuh (mak saya dah berusia 74th).Saya harap proses pembedahan ni berjalan lancar & tiada komplikasi....InsyaAllah..Actually dah lama mak saya menderita sakit lutut nih,seingat saya dah lebih 5 tahun.Dulu mak saya masih tak yakin utk melakukan operation sbb mcm2 citer dia dgr kesan dari bedah tu.Kebanyakkan citer yg didengarinya tak memberi semangat & kekuatan langsung pada dirinya utk meneruskan hasrat tu.Sekarang mak saya dah yakin & bersedia utk meneruskannya dan selebihnya hanya berdoa kepada Allah Taala sbb Dia lah yg menentukan segala2nya....  Saya & kakak saya sbg anaknya tidak boleh lari dari menjalankan tanggungjawab utk menjaga mak saya (kakak saya bercuti selama sebulan).Kita sbg anak kena tahu tanggungjawab kita sendiri,baik utk menjaga kebajikan ayah ke @  ibu ke sama saje,kalau takde mereka kita takkan merasa hidup di mukabumi Allah ini....betul tak ?


Itulah serba sedikit coretan tentang apa yg saya rasa.Terimakasih kpd yg sudi membacanya...muahaha !


m

No comments:

Post a Comment