Tuesday, 11 December 2012

Cermin



Assalamualaikum : )


Ok cakap pasal cermin gerenti semua orang mesti suka kan?? Mana tidaknye setiap hari kita tengok cermin lagi-lagi si kaum hawa, tapi nak buat macam mana dah lumrah kan semua orang mahukan kecantikan dan kekemasan agar selesa di pandang orang.Sebenarnya ada satu benda yang tersirat disebalik cermin ini, cermin ni banyak kegunaannya,nak tahu?? jom sama-sama tengok cermin sekarang ^____^



hehehe....amik gambar pon nak kena depan cermin.



Sebenarnya saya suka tengok cermin sebab cermin memaparkan wajah kita keseluruhannya.Sesungguhnya bersyukurlah kerana kita dilahirkan cukup sempurna dengan sebaik-baik kejadian,(Alhamdulillah), tapi jangan lah pula perasan sorang-sorang kat cermin tu yek:).ok sambung balik, selain dari memaparkan wajah kita saya jadikan cermin ni sebagai peluah masalah dan kemarahan saya, mungkin anda semua akan kata saya ni gila kan?? tak pun psyco..hahha !!! tapi itu cara yang mujarab daripada kita sakitkan hati orang lain dengan kata-kata yang kita sendiri tak sedar sekurang-kurangnya biarlah kita sakiti diri kita kerana hati orang kita tak tahu.Bila kita lihat cermin kita juga boleh mengetahui kelebihan dan kekurangan diri kita dan disitu lah peluang untuk kita bercakap dengan diri kita sendiri..

Kadang kala bila saya sedih mahupun merasa down saya akan tengok cermin dan cuba menaikkan semangat saya balik, tak salah kalau kita nak menangis pun sebab kita sedang berinteraksi dengan diri kita tak perlu lah malu, In Sya Allah semuanya akan kembali seperti sediakala, nak tahu betul ke tidak cubalah ok.Ada satu perkara lagi orang selalu cakap 'cermin diri kita dulu sebelum mencari kesalahan orang lain'. Ha~! masa ni la cermin adalah alat yang paling penting, ok apa kata setiap kali orang sakitkan hati kita atau cari kesalahan kita cepat-cepat kita tengok cermin dan muhasabahkan diri kita betul atau tidak kenyataan seseorang itu terhadap kita, ajarlah diri kita untuk menerima dengan redha..In Sya Allah, sesungguhnya Allah lebih mengetahui.Jangan sesekali kita menghamburkan kembali kata-kata yang kasar kepada orang lain walaupun kita dihina kerana apa?? kerana orang yang teranaiya mahupun orang yang bersabar nilainya tinggi disisi Allah..In Sya Allah berdoalah kita menjadi diantara golongan tersebut...Amin.


Oh ya terlanjur bercerita pasal cermin ni, skrg saya tgh usha cermin meja yg nak diletak kt ofis.Teringin sgt cermin meja yg berukir-ukir mcm omputeh punya.So saya search dlm internet contoh2 cermin yg menjadi igauan saya masa kini....


 


cantik & unik kan cermin2 ni, akan saya dapatkannya juga suatu hari nanti....wakakaka!!



p/s ; Biar cantik mcm mana pun cermin tu, cerminlah diri kita walau apapun berlaku kerana disitu kita akan mendapat jawapan yang kita inginkan, trylah kalau nak tau..all the best k ^_^..jumpa lagi..assalamualaikum



No comments:

Post a Comment