Sunday 18 November 2012

Wahai wanita..!



 بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum.......


















 "Tell the believing men to lower their gaze and be modest.That is purer for them.Allah is Aware of what they do.And tell the believing women to lower their gaze and be modest." (An-Nur : 30-31)


Allah dah bagi peringatan supaya kita menjaga perhubungan sesama lawan jenis.Hmmm, tapi susah kita nak faham (termasuklah orang yg menulis ni) huhu....

Bila mana kita tidak menjaga pandangan,kelakuan pun tidak akan terjaga.Ya, benda yang kita nampak remeh temeh jer pun, tapi impaknya sangat besar, mempengaruhi seluruh kehidupan.Penjagaan hati itu penting.

Bukannya apa, kadang2 orang tu layan kita sama je, macam kawan dia yg lain, tapi disebabkan hati perempuan ni mudah tersentuh, kita pun dah start sayang & etc pada kawan kita tu.Tapi sebenarnya dia biasa2 je.So girls, beware !!!!!..The heart is fragile, so handle with care. :') 

Sekali lagi saya ingatkan, bukan niat saya utk berat sebelah utk memenangi kaum wanita, tapi saya cuma berkongsi cerita tentang kebenaran yg sering berlegar-legar di sekeliling saya.

Ini semua realiti bukannya fantasi.Harap kaum wanita kuat dalam mengatasi hal sebegini dengan lebih berhati-hati.Sesungguhnya kaum lelaki memang pandai mengambil berat tapi bukan pada kita sahaja, malah pada semua kawan2nya.Jadi jangan mudah terpedaya (peringatan buat diri sendiri).Sekadar peringatan bersama......Waallahu'alam :')

p/s : penjagaan bersama mensucikan hati.InsyaAllah dipermudahkanNYA.



Ikhlas : Cahaya Petunjuk





No comments:

Post a Comment