Sunday 26 August 2012

Mana hilangnya Mat Tey ku ??



Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum..

Ya Allah..

Selamatkanlah kucing saya "Mat Tey" dari sebarang malapetaka.

 Masih terbayang seolah2 baru semalam saya main2 dgn dia. 

Alkisahnya petang tadi bila saya baru sampai dari kampung,saya sgt lah teruja nak lihat Mat tey setelah saya tinggalkan dia selama 12 hari (cuti beraya).

Saya memang pesan kat jiran saya supaya tgk2 kan & kasi makan kat Mat Tey sbb jiran saya tak balik kampung.

Tapi sehingga ke malam kelibat Mat Tey tak nampak2.

Pelik sangat,saya pusing cari Mat Tey sana-sini tapi tak jumpa.

Petang tadi,saya bertungkus lumus cari Mat Tey tapi Mat Tey tak sahut pun panggilan saya.

Mat Tey baru 7 bulan,tak matang lagi (masih tadika).

Rutinnya,kalau Mat Tey lapar, mesti dia balik,lagipun dah malam ni.

Takkan la Mat Tey tak makan seharian??

Kesian kat Mek Selemoh,ibu kpd Mat Tey. 

Mek Selemoh mcm tak banyak cakap je hari ni sbb dia rasa sunyi kot takde kawan utk dia gaduh. 

Mungkin dia pun buntu tak tau kemana anak dia pergi..

Dah la semua adik-adik Mat Tey dah pergi tak kembali..*1 ekor hilang ,2 ekor dilanggar kereta tanpa sedar.. =( 

Tiba2 giliran Mat Tey pulak pergi : (

Cepatnya Mat Tey hang pi tinggalkan kami.

Dah dua minggu saya tak tengok kelibat dia yang lincah.

Mat Tey,kalau jumpa dengan tuan baru,Mat Tey jaga diri elok2 ye,jangan buat perangai.

Tapi,kalau Mat Tey dah mati,,kami halalkan segala makan minum Mat Tey.

Mat Tey jangan risau..


RINDUNYA...





No comments:

Post a Comment