Sunday 5 August 2012

Masa kecil2 dulu saya main.....



Mengingati masa kecil sungguh indah,best sangat2.Zaman kanak-kanak ialah zaman bermain, bersuka ria dengan kawan-kawan,
sesiapa yang tidak mengingati zaman kecilnya,sangat merugikan..hehe.


Ingat lagi tak permainan2 masa kecil dulu?,apa? dah lupa,eee takpe kalau dah lupa saya akan bagitahu sedikit sebanyak..:)
Kalau diingat mesti tersenyum-senyum sendiri.

Main kahwin-kahwin-mainan kahwin-kahwin ni mainan budak-budak perempuan,tetapi ada juga yang lelaki pun join la sama.
Permainannya mcm orang kahwin laaa, bagi tetamu makan, pengantin dihias dan mcm-mcm lagi.


    Main nyorok-nyorok -permainan ni yang saya paling suka masa kecik,hehe.Habis dalam almari,dalam bilik air pergi menyorok.
    Pernah sekali terkurung dlm bilik air,tak boleh nak keluar,isihhh.



      Main anak-anak patung/teddy bear -ini budak2 perempuan yang suka main (anak patung mata kelik2),saya suka sangat main benda2 ni.Kalaulah dah sayang dgn anak patung tu,nak tidur pun mesti ada anak patung tu,tak ada meraung.Kesian mak bapak kena cari mana diamnya benda tu. 

      Main lempar selipar -ini pun saya suka main benda ni,3 selipar didirikan.Seorang akan baling selipar tu,jatuh saja selipar tu pasukan lawan tu kena kejar laa( masa ni siapa dapat kejar saya jangan mimpi memang tak dapatnya. 

      Main keting-ting -(orang kelate kata dekk cop')ni pun best juga,nak main ni pemainnya kena ketingting dalam petak-petak yang telah disediakan(macam gambar kat bawah tu)




      Itulah permainan dulu-dulu,yang sekarang dah pupus dah,dah tak ada dah orang dok main mcm tu.Sesekali kalau mengimbas kenangan lama, pasti teringat kawan-kawan lama,indahnya masa tu.Kenangan itu akan bermain di ingatan selamanya....



      No comments:

      Post a Comment