Monday 24 September 2012

Kalau saya tinggi lampai memang nak jadi model !!




Assalamualaikum kepada yg menyinggah di entri ini....

Kalaulah saya tinggi & langsing, mempunyai bentuk badan yang menarik, kaki mcm ratu dan saiz pinggang seperti kerengga, saya rasa mungkin sekarang ini saya akan tanpa rasa malu hantar profile saya kat mana-mana agensi untuk menjadi model,wakaka!!. Tapi saya nak jadi model muslimah ler. Berangan je saya ni kan?

Saya suka diri saya nampak cantik walaupun diri saya bukanlah cantik mana. Walaupun kadang-kadang tu saya malas nak hias diri sebab bergantung pada mood saya pada hari itu. Tapi bila mood ada dalam diri, mesti saya nak make up bagai walaupun pakai secalit lipstik. Saya juga suka tengok orang cantik macam Lisa Surihani tuh. Kalau ada perempuan cantik lalu depan saya, mesti saya tengok sepuas-puas hati saya. Betapa hebat ciptaan Allah S.W.T kan?

Walaupun kecik dan pendek, tapi saya tetap mahu hias dan cantikkan diri saya sebab memang dari dulu itulah minat saya. Ibu saya cakap saya ni suka nak melawa. Sebab itu anak saya mek selemoh  mengikut perangai saya (nak mengarut la nih! ). Dulu saya  pantang nampak cermin mesti ada saja gaya yang saya nak buat. Kadang-kadang tu siap cakap sorang-sorang depan cermin sambil berlakon. Kakak saya kalau dah nampak saya berdiri depan cermin sambil nak menggayakan tudung ke atau baju ke dan bercakap sorang-sorang, dia mesti biarkan saya sambil menggelengkan kepalanya. Agaknya apa yg dia fikir (ditimpa perasan kot,fikirnya).

Boleh ke nak mengadu dengan cermin? hehehe

Saya rasa cermin pun boleh jadi kawan baik kita. Sebab kadang-kadang cermin boleh buat diri kita nampak lebih cantik & tinggi . Tak percaya? Silalah beli cermin berbentuk panjang dan bersaiz tinggi. Hah confirm kita nampak tinggi dalam cermin. Haha.

'Assalamualaikum tinggi',

'Kalau saya tinggi, saya mahu jadi model muslimah macam Datin Norjuma !!.
Boleh ke tinggi ??? nanti jawab la !'




Nampak tinggi tak saya dalam gambar2 nih??? ini satu penyamaran saje.Padahal punya la pakai kasut bertumit tinggi & teknik shoot gambar jer ni....
 
 
 

No comments:

Post a Comment