Monday 2 July 2012

Berimaginasi itu seronok juga



Assalamualaikum.....

Saya nak mengajak anda berimaginasi.Apa yea imaginasi tuh ? imaginasi tuh kebolehan kita menggambarkan sesuatu dlm fikiran iaitu tentang apa yg kita gambarkan didlm kepala.Seronok tau klu apa yg diimaginasikan menjadi kenyataan...:)

Kepada para penggemar novel adakah mereka ini seorang yg ' Romantis atau seorang yg suka berimaginasi ? '

Itulah menjadi kebiasaan orang yang kureng suka membaca novel atau pun yang tak gemar membaca novel tu tak pandai nak berimaginasi !!!!. Cuba tanya kepada penggemar novel macam saya ni..?? Pada pendapat saya penggemar novel ni suka berimaginasi jika dibandingkan  dengan seorang yang romantik.. Sebabnya macam mana seseorang tu boleh jadi romantik melalui novel.??. Bukan dalam novel tu dah ditulis langkah2 nak jadi seorang yang romantik.. Betul tak..? So ternyata penggemar novel ni seorang yang suka berimaginasi.. Tapi maybe percentage penggemar novel  merupakan seorang yang romantik ni ada, cuma sikit jer kot.. Coz macam betul jugak kalau seseorang tu bukan seorang yang romantik takkan lah dia nak jadi seorang yang suka baca novel kan.?. Lain lah kalu dia baca novel tapi genre lain..
Masa dia baca novel tu mesti dia akan berimaginasi supaya dia dapat feel ape yang penulis nak sampaikan.. Kalau tak imaginasi seolah-olah macam tengah baca formula matematik jer.. Mesti orang yang baca novel tu akan berimaginasi seolah-olah dia tu pegang salah satu watak dalam novel tu..

 Macam yang kita ketahui bahawasanya penggemar novel ni kebanyakannya kaum wanita dan bukannya kaum lelaki.. Kenapa sebab kaum lelaki ni malas nak baca buku  lah sebab tu dia lebih suka main game.. Dan masa lapang diaorang main game, kaum wanita baca novel.. Dari situ kita boleh tau bahawasanya wanita ni lebih banyak menggunakan otak untuk berfikir dan berimaginasi berbanding dengan lelaki,diaorang tuh main game je..! Kalau selalu main game ni akan membawa kesan buruk kepada lelaki sebab ia akan menyebabkan diaorang akan hilang tumpuan terhadap sesuatu.. Sama juga kalau suka tengok tv ke apa ke.

Moral of the story penggemar novel ni seorang yang suka berimaginasi..




                                     Imaginasi akan menjadi realiti ??????



buku motivasi pun ada..haa kan imaginasi tuh sesuatu yg merangsangkan dlm realiti   hidup kita...klau tak, takkan diadakan buku sebegini !


Kunci kata kata
                                                                   
  

                           hehehe ! tgk tuh! kucing pun pandai berimaginasi...cayalah



Perdana Menteri kita adakalanya ingin berimaginasi jugak..tgh imagine Malaysia in future tu..takpe janji ditepati !


No comments:

Post a Comment