Wednesday 27 June 2012

Ketagih apa ?



Saya suka sgt minum nescafe tak kira la nescafe apa,asalkan namanya nescafe. Yang paling menjadi favourite saya tentulah RED GUARA..kalau sehari tak dapat boleh jadi rindu dendam campur ketagih..ada juga terdengar org kata kopi @ nescafe ni tak elok diminum selalu..mcm2 sbb la orang kata tapi saya pun bukannya over ketagih sampai sehari belasah byk cawan...


Tapi ada satu artikel yg saya pernah baca pasal kopi yg buat saya rasa lega,nak sedapkan hati la nihh kononnya kalau ambik beberapa cawan kopi sehari boleh mengurangkan penyakit hati,mengurangkan risiko mendapat diabetes & menyekat pembentukan kanser hati.Betul ke??? tapi artikel tu cakap mcm tuhh !!percaya ajelah.Pada penggemar nescafe mcm saya ni mmg la satu berita baik tapi pada yg kureng gemar tu boleh la berkenal kenalan dgn minuman ni.Best tau kalau dapat cicah kopi dgn baulu ( baulu Fairuzah) atau pun cicah dgn biskut mayat (yg Zamiah punya tuh) tambah2 masa tu hujan tgh lebat..mak datuk perghhh,marvellous !! kalau nak tau cuba try test.....


p/s : tak sabar nak minum nih...mari secawen ?




ini lah dia buah hati saya si Red Guara..tanpa dia hari saya tak lengkap (Amy nak red guara satu?)





No comments:

Post a Comment