Saturday 23 June 2012

Oh ibu !



Detik masa terus berlalu tanpa menanti sesiapa dan semakin hari umur kita pun akan meningkat bersama pengedaran masa.Kita semua dilahirkan didunia ini melalui seorang yang bernama IBU.Begitu besar peranan dan jasa insan bernama ibu.Oleh itu renungkanlah sejenak apakah yang telah kita lakukan untuk membalas segala budi ibu.Sekurang kurangnya kita peluk dan ciumlah ibu bila berjumpa atau telefon ibu bagi mereka yang duduk berjauhan ( seperti saya ).

Disini ingin saya paparkan sebuah sajak yang ditujukan khas buat ibu ( bukan dari hasil nukilan saya  hehehe )


Aku Masih Ingat


Aku masih ingat
dan akan terus ingat
sehingga akhir hayat
dulu engkau banyak menderita

aku masih ingat
dulu engkau banyak menangis
aku masih ingat
dulu engkau banyak berkorban
apa saja

aku masih ingat
dulu engkau berbalut ketabahan
membesarkan aku mengenal kemanusiaan

aku masih ingat
dulu engkau berlantaikan semangat
mengasuh aku menjadi insan beriman

aku masih ingat
dulu engkau berdinding kegigihan
mendidik aku menjadi anak soleh

aku masih ingat
dulu engkau merumahkan setia
memelihara aku dengan kasih sayang
menjadi manusia berguna

aku masih ingat......
aku masih ingat......
takkan mudah aku lupa
karena jasamu tak terbalas semuanya
karena tak terenang sepenuhnya
di laut budimu

Ibu.....!!!
aku masih ingat
mengucapkan terimakasih
dan akan terus ingin melafazkannya
sehingga akhir hayat
aku masih ingat
segala yang murni itu.....
...


ibuku yang ku kasihi
                                    ciuman seorang anak terhadap ibunya


                                                    


No comments:

Post a Comment